Wraz z postępem technologicznym i postępującą cyfryzacją świat wielu branż, w tym Public Relations (PR), szybko się zmienia. Przy tak szybkim tempie zmian, oto 3 główne trendy, które będą miały wpływ na specjalistów PR, szczególnie tych pracujących w firmach Public Relation:

1. Konwergencja

Wokół firm Public Relation zachodzą zmiany. Podczas gdy tradycyjne agencje zapewniają media społecznościowe i usługi cyfrowe, agencje kreatywne zatrudniają ekspertów cyfrowych, kreatywnych ludzi i strategów ds. Sponsoringu. Ogólnie rzecz biorąc, firmy PR zagłębiają się w strategię marki i oferują nowe usługi, takie jak kreatywność, projektowanie; wideo i cyfrowe Public Relation. Zagrożeniem dla firm public relations jest również konwergencja różnorodnych usług. Ponieważ im bardziej firma rozszerza swoją ofertę usług, zwłaszcza w zakresie technologii, tym bardziej prawdopodobne jest, że klienci i potencjalni klienci znajdą się w konfliktowej przestrzeni. Muszą sobie z tym radzić konsultanci PR, a także praktyki księgowe i prawne.

2. Wideo – nowa gwiazda w opowiadaniu historii

Specjaliści od public relations są gawędziarzami. Opowiadają grupie docelowej historie o swoich klientach za pośrednictwem wybranych mediów. Ale wraz ze zmianą sposobu, w jaki ludzie konsumują media i historie, zmienił się wzorzec opowiadania historii w branży PR. Wiele ostatnich raportów i badań sugeruje, że ludzie oglądają co najmniej jeden film każdego dnia, a do 2020 r. 75% ruchu mobilnego będzie generowane wyłącznie za pośrednictwem wideo. Prowadzi to do tego, że filmy na żywo są popularnymi tematami, które generują miliardy wyświetleń na Facebooku, Instagramie i innych platformach. Przy takiej tendencji do wideo, jest oczywiste, że firmy Public Relation zaczną wykorzystywać wideo i inne pomoce wizualne, takie jak infografiki, obrazy i pokazy slajdów, w swojej kampanii Public Relation.

3. Reputacja jest najważniejsza

Zarządzanie reputacją zyskuje na znaczeniu jako usługa PR świadczona przez firmy PR. Służba istniała, ale w tak zmiennym i negatywnym świecie jej znaczenie rośnie. Od relacji w mediach po zmiany polityczne i ataki cybernetyczne po recenzje online, firmy, rządy, organizacje i osoby prywatne będą polegać na specjalistach od PR w celu zbudowania, ochrony i poprawy swojej reputacji. Firmy / firmy zajmujące się public relations muszą doskonalić i doskonalić swoje umiejętności, aby świadczyć głębsze i dokładniejsze usługi audytu reputacji, zarządzania i działań naprawczych w spójny i zbywalny sposób.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułAutoryzowana naprawa pomp Boscha